יום חמישי, 17 ביוני 2010



ביום ראשון הקרוב מתחילים בכפר הירוק השלמת תכנית הלימודים הענפית להכשרת מדריכים בגלישת גלים קורס זה חובה לכל מדריך גלישה בישראל .
משך הקורס: 40 שעות מאת: עדי גלוסקא
כללי:גלישת גלים מורכב משלושה משתנים עיקריים: הים, גולש הגלים ואמצעי הגלישה (גלשן הגלים). מורכבות זו אינה שכיחה ברוב ענפי הספורט ודורשת מהספורטאי הבנה מעמיקה של עקרונות רבים ומגוונים. לאחר הפנמת התהליכים ברמה המנטאלית, הדרך הטובה ביותר לרכוש את ההבנה העמוקה של העקרונות היא ע"י התנסות ישירה ומעשית באלמנטים השונים המרכיבים את הגלישה הנתמכת בהסברים. הקורס מיועד לגברים ונשים, גולשי גלים המעוניינים להתמקצע בנושאי הדרכה בגלישת גלים והנם בעלי ניסיון פעיל בספורט זה שלוש שנים ומעלה.
מטרות הקורס:1) העמקת ההיכרות עם הים ועם ספורט גלישת הגלים.2) הכרת הפיזיולוגיה של ספורטאי גלישת הגלים.3) לימוד יסודות טכניים של גלישת הגלים והקניית הבנה מהו הבסיס הנכון שיש לבנות על מנת שבאמצעותו יוכלו החניכים להתפתח ולמצות את הפוטנציאל הגלום בהם.4) הקניית מיומנויות בסיסיות בתכנון ההדרכה- הכרת אבני הדרך והתאמתן לקבוצת החניכים.
תכנית הלימוד:1) שיחת פתיחה:הצגת הרכזים, תכניות ושעות הלימוד, מטרות, מטלות, נהלים ומבחנים.1ש'
2) היסטוריה של הענף בעולם ובארץ.(עדי גלוסקא\בן צרפתי) 1ש'
3) היווצרות גלים בים- מזג אוויר, גאות ושפל, גיאוגרפיה של מדפי חוף והשפעתם על אפיוני הגלים.(עדי גלוסקא\בן צרפתי)1ש' 4) מתודיקה. .(עדי גלוסקא\בן צרפתי) 2ש'
5) חוקה ושיפוט. (בן צרפתי) 1ש'
6) הכרת יסודות הגלישה: א. הרצאות על תורת התנועה, ניתוח תנועה כללי וספציפי לספורט גלישת הגלים.פסיכולוגיה של הספורט בכלל ושל גלישה בפרט. הערך המוסף שניתן לגולש כאשר עולם הגלישה חי בנפשו- השפעת תרגול הגלישה על היום יום והשפעת היום יום על הגלישה (זיקה ובנייה הדדית,רכישת כלים, משמעות, עוגן לחיים ולעשייה עקבית). (הרצאת אורח- פסיכולוגיה של הגלישה. +עדי גלוסקא-ניתוח תנועה) 10ש' ב. גלשנים- אפיוני הגלשן, שיטות בנייה, התאמה לגולש. תיקוני גלשנים. (הרצאת אורח-מפעל גלשנים, אינטרסרף,אולטרה וויב) 1ש'ג. התפתחות הספורט ברמה הטכנית, המקצועית והתעשייתית מימיו הראשונים עד ימינו ולאיזה כיוון מוביל העתיד.(הרצאת אורח- שמעון דויב) 1ש'ד. כושר גופני כללי וספציפי לגלישה- מבחר תרגילים.(עדי גלוסקא) 3ש'7) עזרה ראשונה כללית וספציפית לתנאי הים.(הרצאת אורח-ליאור נוח) 2ש'8) כיסויי ביטוחי.(הרצאת אורח-אברהם בלכר 1ש'9) מבחנים בכתב ומבחנים מעשיים. 2ש'
מעשי: (עדי גלוסקא, בן צרפתי )- קבלת הקבוצה והגדרתה (חלוקה ומילויי שאלון), קביעת מטרות. 1ש'- ארגון השטח, תיחומו והוראות בטיחות. 1ש' - בחירת גלשן וציוד נלווה והתאמתו לחניך. 1ש'- הגדרת יעדים יומיים בהתאם ליכולות והרכב הקבוצה. 1ש'- הגדרת תנאי הים ביום הנתון. "על יבש"- השתלבות בתנאי הים ביום נתון, בטיחות ואסטרטגיה בהתמודדות מול תנאי הים וניצול יכולות החניך, הציוד ותנאי הים להשגת המטרות.2ש'- חימום ותרגילי הכנה לפעילות. 1ש'- "על יבש"- שכיבה, חתירה, סיבוב, תפיסת גל, מעבר לעמידה, עמידה נכונה. 1ש'- כניסה למים, ומעבר הגלים כאשר נוכחות המדריכים תיקבע ע"פ גודל הקבוצה ומספר המדריכים (יש להגדיר יחס אופטימאלי). בשלב זה יש להקציב לחניכים זמן "על רטוב" לפריקת ההתרגשות ולצורך התנסות אישית ולהגדיר את רמת ופוטנציאל הקבוצה לאחר מכן יש לבחון את המטרות שהוגדרו ולשנות בהתאם. קביעת תת מטרות. 2ש'- שוב מעבר לפעילות "על יבש" תיקון טעויות ותרגול חוזר. 1ש'- שימת דגש על ביקורת חיובית ועניינית. 1ש'- באותו תהליך למידה כנ"ל- תרגול פניות על הגל גלישה בטיחותית ויציאה בטיחותית מהגל, תרגול נפילות נכונות, שימוש בווידיאו של החניכים עצמם וניתוח תנועה של גולשים מתקדמים לצורך הפנמת תנועה נכונה. 2ש'
חובות התלמיד:- השתתפות פעילה ורצינית לפחות ב 90% מהשעורים העיוניים והמעשיים.- מעבר מבחנים.
דרכי הוראה:- הרצאות פרונטאליות.- חוברת הדרכה.- תרגול מעשי "על יבש" ו "על רטוב".- ניתוח סרטי ווידאו.- הרצאות אורח.- תחרות גלישה.
אופן הערכה:- הערכת רכז ההדרכה. 50%- ציוני מבחנים. 50%
מקורות:ארגון גולשי הגלים העולמי http://www.isasurf.org/התאחדות הגלישה האוסטרלית http://www.surfingaustralia.com/התאחדות הגלישה האמריקנית http://www.nssa.org/ התאחדות הגלישה הבריטית http://www.britsurf.co.uk/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה